The best Chocolate Chip Cookies

















Jeg tror faktisk, at jeg har fundet OPSKRIFTEN! - jeg bagte dem i går, og de blev ligesom jeg husker dem fra vores tur til USA for mange år siden - det er lige før de smelter på tungen. Så den er helt klar værd at gemme.

Ca. 35 stk.

Ingredienser
240 sukker
280g farin
280 g smør
2 æg
480g hvedemel
2 tsk bagepulver
1 tsk natron
2 tsk salt
1 tsk vanille ekstrakt
250g mørk chokolade, evt chips eller grofthakket


Fremgangsmåde
  1. Pisk ved lav hastighed sukker, farin, smør sammen til en ensartet masse.
  2. Tilsæt æg og pisk igen
  3. Bland mel, bagepulver, natron og salt i en anden skål
  4. Tilsæt melblandingen lidt af gangen, mens der piskes
  5. Vend til sidst chokolade i dejen og bland det godt sammen
  6. Kom dejen på køl i min. 1 time - gerne til dagen efter
  7. Del dejen i 20g stykker og rul dem til kugler, der skal være 8 stk på hver bageplade
  8. Tænd ovnen på 175 grader og bag dem midt i ovnen i ca. 16 minutter 
  9. Lad dem køle lidt af på bagepladen, når de køler af, bliver de sprøde. Efter 5-10 minutter sættes de over på en rist.
  10. Opbevares i en lufttæt boks
Tip - hvis smørret kommer direkte fra køleskabet, er det lettest at rive det på et rivejern, inden man blander det med resten. Det gør jeg hver gang.


Tak til Loui, som har delt opskriften med os alle - se den originale opskrift her

Kommentarer

Send en kommentar