Pulled Chicken

Denne opskrift fandt jeg på et tidspunkt, hvor jeg gik meget op i Dukan-kuren. Den var rigtig god, så den er værd at gemme på. Jeg serverede kyllingen med pitabrød og hele familien var vild med det - det sker ikke så tit. 

6 personer - arbejdstid: ca. 2 timer, hvoraf retten passer sig selv i 1,5 time

Ingredienser
5 kyllingebrystfileter
3 fed hvidløg
1 stort løg
2,5 dl ketchup
0,75 L cola zero
3 tsk Cajun-krydderi (fås på nettet - jeg fandt det i SuperBrugsen i Fensmark)


Sådan gør du
1. Løg og hvidløg hakkes, hvorefter de sauteres i en gryde sammen med krydderiet. Herefter tilsættes først ketchup, dernæst cola og kyllingebryst.

2. Kyllingen simrer i saucen i 1,5 times tid, indtil den er så mør, at den kan trækkes fra hinanden med to gafler.

3. Tilsæt ca. 5 spsk af saucen til kyllingen og så er den klar til servering.


Jeg har ændret lidt på den originale opskrift, som du kan se her

Evt rester kan bruges til frokost, tilsæt lidt mere af saucen og gem det. Jeg tester det til frokost en af dagene i næste uge, hvor jeg vil prøve at varme kødet i mikroovnen.

Selvom jeg selv er holdt op med at tælle kcal - kan jeg da lige fortælle at 1/6 af denne portion koster 196 KCAL

Kommentarer